Routering
Incident Report for MyDatacloud
Resolved
Dear customer,

We followed up yesterday, no more issues were detected.
It was confirmed, that the issues were situated on the proximus residentil network for home users and smaller SMB customers.
So there was no issue at our Datacenter.

Regards,

The Dataplan Team

Beste klant,

Gisteren zijn de problemen verder opgevolgd, geen nieuwe problemen werden gevonden, de bestaande waren opgelost.
Het is ons bevestigd dat het probleem zich situeerde op het proximus residentiële netwerk voor particulieren en kleinere SMB klanten.
Er was dus geen probleem aan de MyDataCloud Datacenter kant.

Met vriendelijke groeten,

Het Dataplan Team
Posted Jan 20, 2021 - 08:26 CET
Monitoring
Dear customer,

The problem has been resolved.
Telenet and Proximus acknowledged issues with routing between them.
We're currently monitoring, but we see that almost all customers have full functionality again.

Regards,

The Dataplan Team

Beste klant,

Het probleem is opgelost.
Telenet en Proximus hebben bevestigd dat er problemen waren in routering tussen hun beide netwerken.
Wij volgen dit momenteel op, maar we zien dat voor alle klanten de volledige functionaliteiten terug beschikbaar is.

Met vriendelijke groeten,

Joris Maes
Posted Jan 18, 2021 - 16:25 CET
Identified
Dear customer,

In order to resolve this issue, an emergency reboot/failover of our firewall is needed.
We'll perform this at 12:05
It could be that you experience a short interruption in service.
Our apologies for the inconvenience.

Regards,

The Dataplan Team

Beste klant,

Om het connectie probleem op te lossen, moeten we een ongeplande failover/reboot uitvoeren.
Dit zal uitgevoerd worden om 12:05
U zou een korte onderbreking kunnen ondervinden.
Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Het Dataplan team
Posted Jan 18, 2021 - 11:23 CET
Investigating
Dear Customer,

we're experiencing problems with some connections to our data center.
We are currently in contact with the service provider.
We will keep you informed.

Our apologies for the inconvenience.

Best regards,

The Dataplan Team

Geachte klant,

we ondervinden problemen met enkele verbindingen met ons datacenter.
We hebben momenteel contact met de serviceprovider.
We houden u op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het Dataplan-team
Posted Jan 18, 2021 - 10:01 CET
This incident affected: MyDatacloud (Primary Internet Connection, Secondary Internet Connection, Firewall Cluster).